Nybygge påbörjat, nr 151 nr 2.

10 03 2013

Konstruktion nr 151 bygge nr 2 nu är det igång.

[ Har i helgen riktat upp mallar med laser filat till vinklarna på mallarna, stäven och akterspegeln så nu står mallarna perfekt och vinklarna  är rätt.

Bygge nr 2 kommer bara att ha skrovet  lika  som nr 1. Det skall bli en riktigt bekväm  långroddare, med låg tyngdpunkt,  det ger ökad stabilitet och mer plats att trycka ner årorna. En massa andra finesser kommer också att finnas men vad,  det får ni veta senare. Det kommer bilder i mitt album nr 151 /2 under fliken nyheter på hemsidan.

IMGP0970   

Har fått till skrovet nu, det skall bara härda färdigt innan slipning för att få till superytan innan jag gjuter av och bygger en roddbåt i epoxylaminat, lättviktsbygge ska det bli. Men det är en bit kvar som ni ser. Den är byggd med lister som jag ansett osäljbara men det blev bättre än jag trodde, men spackling kom jag inte undan och med röda microballonger  så blir färgen en annan, men vad gör det den ska målas sportbilsröd.

IMGP1000 IMGP1028

Bygget är åter igång nu är insidan grundad med epoxy och i morgon kommer fortsättningen.

O]


Åtgärder

Information

Kommentera

