MAS Epoxi infärgas med Gysinges linoljefärg!

10 04 2014

bild1
Har provat med riktigt traditionell linoljefärg som bas för infärgning av MAS Epoxi.
Max 8-9 % inblandning blir det mer är 10 % kan egenskaperna påverkas. Jag lägger det som andra -tredje skiktet,
första skiktet med ofärgad epoxi för jag vill se att inget missas.
I mitt test gjorde jag inte så för jag vill se att väven tar med sig av träfibrerna eller ännu mer.
Se pinnarna där är det en väv mellan bitarna och träet gav sig/sprack i fiberriktingen.
bild


Åtgärder

Information

Kommentera

